فرمانده ویژه شهرستان ملایرخبر داد:

بهره برداری از ۹۹طرح در ملایر همزمان با آغاز هفته دولت

فرمانده ویژه شهرستان ملایر از بهره برداری ۹۹ طرح در ملایر همزمان با آغاز هفته دولت خبر داد و گفت: این طرح ها با اعتبار یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در شهرستان ملایر به بهره‌برداری می رسد.

همدان- پرسون؛ همزمان با آغاز هفته دولت مرکز میوه و تره‌بار بلوار ۱۵ خرداد ملایر با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از منابع داخلی شهرداری ملایر به بهره برداری رسید.

این آیین با حضورمعاون استاندار همدان، فرماندار ویژه شهرستان ملایر، حجت الاسلام محمد باقر برقراری امام جمعه ملایر، هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس و جمعی از مدیران این شهرستان برگزار و به مناسبت آغاز هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، با حضور در گلزار شهدای عاشورا به مقام والای شهدا ادای احترام شد.

قدرت الله ولدی فرمانده ویژه شهرستان ملایر در این مراسم اظهار کرد: همزمان با هفته دولت ۹۹ طرح با اعتبار یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در شهرستان ملایر بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

وی افزود: در این هفته ۸۵ طرح با اعتباری بیش از ۸۹۱ میلیارد تومان بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۱۴ طرح با اعتباری بیش از ۶۰۷ میلیارد تومان آغاز می‌شود که این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و عمرانی است.

فرمانده ویژه شهرستان ملایر گفت: ارزش ریالی طرح‌های قابل افتتاح در این شهرستان برابر با ۳۳ درصد کل پروژه‌های عمرانی است که در این هفته در سطح استان همدان به بهره‌برداری می‌ رسد و طبق گزارش‌های ارسال شده استانداری همدان، ملایر از نظر تعداد طرح‌های قابل افتتاح و آماده کلنگ‌زنی در هفته دولت و حجم سرمایه‌گذاری در جایگاه نخست قرار دارد.

ولدی با اشاره به اقدامات خوب انجام شده توسط شهرداری ملایر ادامه داد: مجموعه تفریحی و توریستی بام ملایر و مینی‌وُرلد از جمله مهمترین طرح‌های گردشگری این شهر است که اعتبار خوبی برای تکمیل این مجموعه در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است تا با تحقق اهداف و راهبردهای تعیین شده در سند توسعه و برنامه عملیاتی این شهرستان در چشم‌انداز سه ساله، بتوانیم شاهد رونق هر چه بیشتر صنعت گردشگری، رونق تولید و ایجاد اشتغال باشیم.

50 طرح‌ نیمه‌کاره شهرداری در دست اجرا است

حسین بابایی شهردار ملایر نیز گفت: طرح عملیات احداث مرکز میوه و تره‌بار ملایر از سال ۹۵ در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۷۵۸ مترمربع با یک‌هزار و ۵۴۵ مترمربع زیربنا در بلوار ۱۵ خرداد در یک طبقه آغاز شد که یک‌هزار و ۲۱۳ مترمربع آن شامل محوطه آسفالت شده است.

وی افزود: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید زمین این طرح و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز برای ساخت این مرکز از منابع داخلی شهرداری ملایر هزینه شد.

بابایی توزیع غیرمستقیم را عامل مهمی در افزایش قیمت تره‌بار و میوه دانست و ابراز امیدواری کرد: با راه‌اندازی و فعالیت این مرکز شاهد کاهش قیمت میوه و تره‌بار و عرضه مستقیم آن باشیم.

شهردار ملایر با اشاره به آغاز عملیات اجرایی مرکز میوه و تره‌بار در محله سر جو در حوزه بازآفرینی شهری بیان کرد: در صدد هستیم یک مرکز میوه و تره‌بار را در نقطه دیگر شهر در حوزه بازآفرینی شهری اجرا کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۵۰ پروژه نیمه‌کاره متنوع در سطح شهر در دست اجرا داریم و تمام تلاش و اولویت ما تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره است.

بابایی با اشاره به اینکه امسال در سطح شهر ۸۰ هزار مترمربع لکه‌گیری در ۳۵۰ نقطه‌ و ۱۳ کیلومتر جدول‌گذاری اجرا کردیم اظهار کرد: ۲۵ هزار مترمربع موزاییک فرش انجام شد که این طرح‌ها جدای از طرح‌های جاری شهرداری است.

شهردار ملایر افزود: با وجود اینکه از نظر اعتباری در شرایط سختی هستیم، اما تمام توان خود را برای تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره به‌کار بستیم و پروژه توریستی و گردشگری مینی‌وُرلد و بام ملایر نیز با پیشرفت خوبی در دست اجرا است.

منیژه فرهانپور- استان همدان

194467